Bara la bara, pe Transfagarasan. Canicula a trimis romanii la munte VIDEO

Sambata, 06 August 2022, ora 16:32
3108 citiri
Bară la bară, pe Transfăgărășan. Canicula a trimis românii la munte VIDEO
Aglomerație pe Transfagarasan FOTO: amator

Este aglomerație mare, sambata, 6 august, pe Transfagarasan. O coloana imensa de mașini s-a format spre Balea Lac întinzându-se pe 5 kilometri.

Cel mai cunoscut drum din Europa oferă celor care circula pe acesta imagini de neuitat. Însă, având cate o banda pe sens si curbe strânse. Sambata, când canicula a invadat cea mai mare parte din tara, oamenii cauta răcoare la înălțime. Astfel ca stațiunile montane au fost invadate. La fel si drumurile care duc spre acestea.

Dar nu numai acest lucru îngreunează urcarea. Turiștii opresc pe traseu pentru a admiră priveliștea si pentru a face fotografii.

Transfagarasanul a fost construit la initiativa lui Nicolae Ceausescu

Drumul Național 7C (DN7C), supranumit Transfagarasan (de la prefixul „trans-” + Fagaras) leagă Muntenia cu Transilvania, străbătând Munții Fagaras, cei mai înalți din România, care fac parte din Carpatii Meridionali, scrie Wikipedia.

Este un drum asfaltat, ajungând in apropierea tunelului de lângă Lacul Balea la altitudinea de 2042 m. Astfel, Transfagarasanul se situează pe locul al doilea că altitudine in clasamentul soselelor alpine din România, după Transalpină (DN67C) din Munții Parang, care urca pana la 2145 m.

Calea rutiera începe din comună Bascov, județul Arges de lângă orașul Pitești, in direcția orașului Curtea de Arges si se termina la intersecția cu drumul DN1 intre Sibiu si Brasov, in apropierea comunei Cartisoara.

Porțiunea de la barajul Vidraru pana la Cartisoara traversează un teren montan la altitudini mari si a fost construita in perioada 1970–1974, pe o lungime de aproximativ 91 km.

Pana la construirea barajului si lacului de acumulare Vidraru, in 1965, de-a lungul căruia DN7C se desfășoară pe aproape 20 km, a existat un drum de pământ si o linie de mocanita ce lega comună Capataneni de vechiul sat Cumpana (astăzi acoperit de ape, in apropierea căruia s-a construit actuală cabana Cumpana).

Transfagarasanul trece peste 830 de podețe si 27 de viaducte, pentru construcția lui fiind necesara dislocarea mai multor milioane de tone de roca; pentru aceasta s-au folosit 6520 tone de dinamita, din care 20 de tone numai la tunelul Capra-Balea, precum si multe alte materiale de construcții.

Transfagarasanul a fost construit intre anii 1970 – 1974, la initiativa lui Nicolae Ceausescu.

Deși la momentul respectiv România avea deja mai multe treceri ale Carpatilor Meridionali moștenite dinainte de perioada comunista (Șoseaua Alpina Novaci-Saliste ori vechea Sosea Campina-Predeal) sau făcute in primii ani ai regimului (drumul Bumbesti Jiu-Petrosani), invazia Cehoslovaciei din 1968 de către trupele sovietice si usurinta cu care puteau fi blocate sau atacate trecerile existente intre Transilvania si Muntenia (care, cu o singura excepție, urmau cursul unor râuri) determina inițierea de urgenta a proiectului "Transfagarasanului" - un drum strategic care sa lege garnizoanele Pitestiului si Sibiului.

Citește si:
Marcel Ciolacu, despre declarațiile premierului Nicolae Ciucă: ”Nu am auzit de nicio mărire de taxe”
Marcel Ciolacu, despre declarațiile premierului Nicolae Ciuca: ”Nu am auzit de nicio mărire de taxe”
Președintele PSD, Marcel Ciolacu, a declarat joi, 6 octombrie, ca el nu știe nimic despre vreo majorare a taxelor in 2023, așa cum a anunțat premierul Nicolae Ciuca. Ciolacu a fost...
Iohannis, despre discursul lui Rareș Bogdan din Parlamentul European: „L-a luat valul”
Iohannis, despre discursul lui Rares Bogdan din Parlamentul European: „L-a luat valul”
Președintele Klaus Iohannis a comentat joi, 6 octombrie, răbufnirea europarlamentarului PNL din Parlamentul European, care a lansat o amenințare voalata la adresa uniunii, ca „l-a luat...